Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

You can also receive Free Email Updates:

Announcement:

This is a Testing Annocement. I don't have Much to Say. This is a Place for a Short Product Annocement

Thursday 19 July 2012

Stress Serius! Gaya Rambut Yang Membezakan Status Perkahwinan Di Korea Utara (7 Gambar)



Kementerian Persatuan Korea Utara hari ini telah mendedahkan gaya rambut yang ditawarkan kepada kaum wanita Korea Utara blog post terkini di laman webnya.

Siri gambar ini menunjukkan keindahan peranan dan gaya penampilan peribadi dalam kehidupan wanita Korea Utara dengan menonjolkan perbezaan gaya rambut untuk wanita yang belum berkahwin dan wanita yang sudah berkahwin.

Selain itu, wanita Korea Utara juga akan mengenakan gaya rambut yang berbeza itu apabila mengenakan pakaian tradisional masyarakat Korea Utara iaitu Choson berbanding apabila mereka mengenakan pakaian ala-Barat.

Dengan pakaian tradisional, wanita Korea Utara akan memilih untuk mempunyai gaya rambut yang lurus dan updo, manakala dengan pakaian ala-Barat, mereka akan mempergayakan dengan gaya rambut yang mengerbang, kerinting serta pelbagai gaya yang lain.

Golongan wanita yang belum berkahwin akan memakai jalinan pita pada rambut mereka atau memisahkan rambut kepada 2 bahagian dan mengikatnya seperti tocang.

Malah, terdapat satu pertandingan kecantikan untuk mengiktirah salon kecantikkan terbaik di Pyongyang.








Share it Please

KA!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

2 comments:

  1. kat malaysia bebas je...

    ReplyDelete
  2. Sadis tul...lebih baik suruh duk dlm penjara jer..

    ReplyDelete

Kaki Stress !

Copyright @ 2013 AminStress - Stress Beb!. Designed by Templateism | Love for The Globe Press