Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

You can also receive Free Email Updates:

Announcement:

This is a Testing Annocement. I don't have Much to Say. This is a Place for a Short Product Annocement

Sunday 22 July 2012

WTF : Budaya Memakan Sampah (12 Gambar)


Freegans ialah sebuah pergerakan dimana seseorang individu akan menggeledah sampah yang dibuang oleh orang remai untuk mencari sumber makanan. Freegans percaya bahawa penduduk negara dunia mau terlalu banyak membazir. Makanan yang masih elok dimakan dibuang dalam jumlah yang banyak dan sebenarnya boleh diberikan kepada mereka yang lebih memerlukan. Ia juga satu bentuk protes terhadap budaya konsumerisma dan kapitalisme yang semakin teruk. Di bawah ialah gambar golongan Freegans yang dari Vancouver Kanada. Mari lihat bagaimana mereka menggeledah tong sampah supermarket bagi mencari sumber makanan percuma mereka.

On a side note ini mengingatkan aku kepada satu episod remaja pada akhir 90-an dahulu. Ada golongan yang dikatakan punk anti establisma di Kedah menggeledah tong sampah KFC pada waktu malam untuk makan free. Golongan punk Meleis ini juga percaya bahaya dunia terlaku komersil dan tindakan memakan bahan makanan yang dibuang ialah salah satu cara mereka memprotes dunia yang dikuasai golongan kapitalis. Nampaknya golongan punk "sampah masyarakat" di Kedah lebih prihatin dengan masalah pembaziran 20 tahun yanng lalu!






Share it Please

KA!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

1 comments:

Kaki Stress !

Copyright @ 2013 AminStress - Stress Beb!. Designed by Templateism | Love for The Globe Press